tisdag 22 april 2008

Sammanfattning av dagens föreläsning

Till att börja med ber jag om ursäkt för att föreläsningsanteckningarna kommit ut lite sent, men jag for på semester direkt efter föreläsningen ...

Föreläsningen började med attjag tog kort på en av studenterna för att sedan publicera kortet på webben utan att fråga studenten om lov/tillstånd!

Därefter gick jag igenom PuL och upphovsrätt, för att sedan diskutera om mitt agerande var rätt eller inte. Vi kom fram till att det var rätt enligt lag, men kanske bröt jag mot de etiska reglerna då jag inte frågade studenten om lov.

Jag gick även igenom Creative Commons.

Här kan du ta del av dagens föreläsningsanteckningar!

Inga kommentarer:

 
Creative Commons License
Detta verk är licensierat under en Creative Commons Erkännande-Ickekommersiell 2.5 Sverige Licens.