måndag 14 april 2008

Uppgift: Skapa digitalt instruktionsmaterial

Här kommer information kring skapandet av ditt eget instruktionsmaterial.

Använd den mall jag tillhandahåller (inte samma som analysmallen) för att skriva en rapport

Jag vill även att du redogör för din idé till ditt instruktionsmaterial samt val av media och samarbetspartner till mig innan lektionen på onsdag 16/4. Skriv detta som en kommentar till detta inlägg så kan dina kurskamrater också kan se vad du tänker pyssla med!



Lycka till!

6 kommentarer:

Anna-Lena sa...

Hejsan! Datastrul är ett stort dilemma i vår digitala värld hur skyddar man sig mot det? Nej det ska inte arbetet handla om det var mer min verklighet. Jag och David har tänkt oss ett material kring källsortering. Tanken var först en del av ett miljöprojekt för åk 4-5 men vi insåg att detta material skulle kunna utformas så att målgruppen skulle kunna vara alla. I dagsläget ligger vårt mål på att kunna göra en bild och ljud presentation med små animerade "happenings" men även bilder och ev. några små filmer från vår lokala återvinningsstation. Tiden får utvisa vart vi hamnar. Kul ska vi i alla fall ha! Ses i eftermiddag! Kramelikram Anna-Lena

Jenny T sa...

Hej! Jag, Johanna och Hanna och ska göra ett instruktionsmaterial om vad det innebär att vara vegan, detta eftersom jag är vegan sedan ett knappt ett år tillbaka och jag är ganska trött på folks förutfattade meningar om vad man äter. Vi hoppas kunna göra ett material med både bild, ljud och rörlig bild, men vi är inte helt på det klara med hur vi ska göra än, men det blir nog bra i slutändan. //Jenny

Karin Larsson sa...

Hej! Jag ska göra ett digitalt instruktionsmaterial för Ryttarmärke 1. Det finns redan ett färdigt material som jag kommer att bearbeta till mina egna ord. Eftersom detta material måste innehålla vissa teoridelar enligt Svenska ridsportsförbundet har jag inte möjlighet att själv avgöra vad som ska vara med och inte, utan jag utgår från det som redan finns. De medier som jag tänkt använda mig av är text, bild och en liten filmsnutt.
Jag har fått uppfattningen om att många i kursen redan vet vad de ska göra för instruktionsmaterial. Men för den sakens skull är det inte mig emot att jobba med någon som nappar på min idé. Mvh Karin

Sejla sa...

Hej!
Jag ska göra ett instruktionsmaterial som ska handla om hur man använder msn. Det ska vara ett material för de som är lite älder, 40+ kankse. Anledningen till att jag gör det är att jag vill lära mig arbeta i Camtasia. Om man ska göra något i camtasia så borde det handla om datorer, att visa något i excel eller word kändes lite tråkigt. Så varför inte msn, antar att de flesta vet hur man använder msn men kankse inte om man är lite äldre=)

Mvh Sejla

Mixxx sa...

Hej. Jag tänkte göra en instruktionsvideo om en teknisk pryl som kallas E-beam som används i studieverkstan. Jag vill använda mig av skärminspelningsprogram, berättarröst, illustrerande bilder och att e-beamen skall uppfattas som enkel att använda.

Till sejla: Jag tycker det är en jättebra ide att du ska göra en vido om msn. Senast i tisdags fick jag lära några damer om msn och vad man kan använda programmet till, det är många som inte ens vet vad msn innebär, så lycka till med ditt arbete!

ElselottEk sa...

Hej!
Jag ska göra ett skriftligt material och instruktionsfilm om hur man hanterar en trimmer och vilka skyddsföreskrifter som gäller. Målgrupp är personer som arbetar i Trädgårdsservice, Skara Kommun. Trädgårdsservice sköter trädgårdarna åt pensionärer i kommunen. Målgruppen består bla. av personer med funktionshinder av olika slag och personer som har svårt med svenska språket.

 
Creative Commons License
Detta verk är licensierat under en Creative Commons Erkännande-Ickekommersiell 2.5 Sverige Licens.